Garantie en Klachten
Oeps bij goed gebruik leeft een kattenspeeltje eigenlijk niet lang en dat mag je ook niet aannemen, zeker niet wanneer er bontjes, veren en touw in het spel is. Want laat dat nou een speeltje of een krabitem interessant maken voor je kat.
Natuurlijk doen wij ons best om de beste kwaliteit voor je uit te zoeken en je te voorzien van de juiste informatie, zodat jij kan inschatten of het item een beetje een lang leven heeft bij jouw kat.
Maar dan nog… garantie wanneer wel en wanneer niet en wat is goed gebruik.
De pakketjes worden altijd met grote zorg ingepakt. Maar toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Controleer altijd direct na ontvangst je bestelling of alles onbeschadigd en compleet volgens je bestelling geleverd is. Als dat niet het geval is, neem dan binnen 48 uur na ontvangst contact met ons op.
Zijn er dingen stuk maak dan een aantal duidelijke foto’s van de schade en stuur deze foto’s met je melding per mail naar info @ catsandthings.nl. Je krijgt zo snel mogelijk bericht wat de vervolgstappen zijn en we gaan er vanzelfsprekend voor zorgen dat je klacht naar tevredenheid wordt opgelost.
Wanneer het pakket al gehavend bij je aankomt maak hier dan foto’s van VOOR je het openmaakt EN laat de bezorger hier een aantekening van maken.
Je krijgt 6 maanden garantie op de geleverde artikelen. De factuurdatum geldt hierbij als ingangsdatum voor de garantie. Mocht de garantie afwijken van de wettelijke garantieperiode van 6 maanden dan staat dit vermeld bij het betreffende artikel.
Gezien het aard van het kattenbeestje valt normale slijtage en schade door gebruik van klauwen en tanden van je kat niet onder de garantiebepaling. Kattenspeeltjes moeten nu eenmaal dood en krabobjecten moeten bekrabt worden, daar zijn ze voor bedoeld.
Is een item kapot of ben je ontevreden over een product? Neem dan contact op met onze klantenservice & stuur een foto mee van het desbetreffende item, dan kijken we mee naar een passende oplossing.
Niet doen! Neem eerst contact op om aan te geven om welk product het gaat, waarom je denkt dat het product voor garantie in aanmerking komt en een bewijs van aankoop (zoals een ordernummer). Het aanbieden van een aantal duidelijke foto’s van de schade is erg handig bij het beoordelen van de klacht. Je krijgt zo snel mogelijk bericht een bericht met de vervolgstappen.
Garantie gaat over fabricage en/of materiaalfouten. In overleg met de leverancier en fabrikant wordt beoordeeld of het ook om een fabricage fout gaat, waarbij er wordt besloten of het product wordt vervangen of kan worden gerepareerd.
Je kan geen aanspraak maken op garantie als het artikel:
– beschadigt is door opzet, of nalatigheid
– ondeskundig gebruikt is of nalatig onderhouden is
– beschadigt is door het niet of juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
– de garantie termijn is overschreden
– bij normale slijtage en schade aangebracht door natuur, mens of dier.
Wanneer je aan de voorwaarden van retourneren voldoet, kan je het artikel opsturen naar het opgegeven adres (dat hoeft niet Cats & Things te zijn).
Natuurlijk stuur je het bewuste artikel, schoon en droog retour. En zorg je ervoor dat je retourzending degelijk verpakt is, zodat de artikelen tijdens het transport niet (verder) kunnen beschadigen. En vergeet niet om het retouradres duidelijk op de doos te vermelden.
Let op! Wacht met opsturen tot je de juiste retouradres krijgt!
Heb je een klacht?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar: info@catsandthings.nl zodat we er alles aan kunnen doen om het op te lossen.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/
En vanaf 15 februari 2016 is het zelfs voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op: https://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.